Hopp til hovedinnhold

Artikler

Fallgruver ved prising av håndverkertjenester til forbrukere

I praksis ser vi at håndverkertjenester ofte utføres uten en skriftlig i avtale i bunn. Håndverkeren har kanskje gitt forbrukeren opplysninger om pris i forkant, for eksempel i form av et pristilbud, et prisoverslag eller en uforpliktende prisantydning. Opplysningene kan være gitt både muntlig og skriftlig. Det er heller ikke uvanlig at arbeidene utføres uten at pris er diskutert på forhånd.

Veiretter: Hva gjør du når du ikke blir enig med naboen?

Veier og veiretter utløser ofte en rekke spørsmål og utfordringer.

Rekonstruksjon kan redde bedriften din fra konkurs

Rekonstruksjon er en lovregulert prosess der en bedrift kan forsøke å redde seg fra økonomisk sammenbrudd og konkurs, ved å…

Hva er et varsel?

Høyesterett kom til at e-post med kritiske utsagn fra en tillitsvalgt var et varsel etter arbeidsmiljøloven.
Oversiktsbilde

Velkommen til vårt nyeste avdelingskontor i Sløvåg!

Det er med stor glede at vi kunngjør åpningen av vårt nye avdelingskontor i Sløvåg.

Gjør ditt firma arbeid som ledd i oppføring av ny bolig?

Da bør du lese denne spalten og vurdere om dere har tatt nødvendige forholdsregler.

Kan virksomheter øke prisen for allerede inngåtte avtaler?

De siste årene har det vært flere forhold som har medført kostnadsøkning for virksomheter. Pandemiutbrudd, krig, renteøkning…

Endringer i arbeidsmiljøloven fra 1. januar 2024

Fra 1. januar 2024 endres arbeidsmiljøloven på flere punkter. Formålet med endringene er å styrke arbeidstakers rettigheter…
Bergen

Ny politisk plattform i Bergen: Hva betyr det for eiendomsutviklere?

Det nye byrådet i Bergen har presentert en ambisiøs politisk plattform som kan ha betydelig innvirkning på eiendomsutviklere…
Vis flere artikler